+36-30/779-25-10, +36-30/46-222-39

Általános szerződési feltételek

 

 

                                                  AUTÓBONTÓ WEBÁRUHÁZ

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló

 

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében távollévők között kötött szerződének minősül az olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak (távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz).

Fontos tudnia, hogy webáruházunkban az új alkatrészek melett, használt, bontott, általunk további felhasználásra alkalmasnak minősített alkatrészt is vásárolhat


 

A fenti rendelet értelmében Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől.

Az elállási/felmondási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a számlán szereplő címre. Ebből a célból felhasználhatja Az alábbi elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is.

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt )


 

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az általunk forgalmazott alkatrészekre beépítési garanciát vállalunk. Az eladott termékek jelölve vannak, és kipróbálva adjuk át. Ám előfordulhatnak olyan esetek, amikor előre nem látható hibák merülnek fel. Előforduló hiba esetén a terméke(ke)t kicseréljük, az árát levásárolhatja illetve visszafizetjük. A beszerelésből adódó munkadíjat nem áll módunkban megtéríteni. Azonban vegyük figyelembe, hogy a bontott alkatrészeknek az ára még mindig csak töredéke az újénak.

A cégünk által forgalmazott alkatrészek rendeltetésszerű használatba vételéhez szakműhely általi beszerelés szükséges, az esetleges panaszok, garanciális problémák kezeléséhez szükség van a szakszerű beszerelésről készült munkalap, számla másolatára! Ezek hiányában nem áll módunkban a felmerülő problémának megfelelő ügymenet elindítása!

Autóalkatrészek esetén győződjön meg, hogy a rendelt alkatrész az Ön autójába megfelelő, mert a beszerelt alkatrész újként eladhatatlanná válik, visszavételére nincsen módunk, kivételt képez ez alól a garanciális meghibásodás. (lásd jótállás). Portósan küldött csomagokat nem vesz át átvevőpontunk, azt minden esetben visszaküldi a feladónak!

A visszaszállítás költsége minden esetben a megrendelőt terheli.

Fontos tudnia:

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön a hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő legfeljebb egy év.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

[Ha a vállalkozás jogszabály vagy szerződés alapján jótállásra köteles, az alábbi 3. pont beillesztése is szükséges a tájékoztatóba:]

3. Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Hibás teljesítés esetén szerződés alapján a vállalkozás jótállásra köteles.

Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

A vállalkozás köteles a határidőben bejelentett és jogosnak ítélt jótállási igény alapján a hibás terméket kijavítani vagy annak szerződés szerinti árát visszatéríteni.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés jellemzően a termék fogyasztó által történő nem rendeltetésszerű használata vagy kezelése miatt után keletkezett.

Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.


 

Panasz kezelés:

Amennyiben - legnagyobb sajnálatunkra – vállalkozásunk által nyújtott szolgáltatással elégedetlen, abban az esetben panaszával a számlán szereplő vállalkozást kell megkeresnie.

A panasz benyújtása történhet személyesen, telefonon, postai úton vagy elektronikus levelezés formájában.

A személyesen előadott panaszt megpróbáljuk azonnal orvosolni, de ha ez nem lehetséges, vagy a panaszt egyéb úton adta be akkor arról a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény előírásait alkalmazzuk, és arról jegyzőkönyvet veszünk fel. A jegyzőkönyv felvétele után legkésőbb 30 napon belül írásban értesítjük a kivizsgálás eredményéről.

Amennyiben válaszunkat nem fogadja el, abban az esetben jogában ál lakóhelye szerinti megyei Ipar Kamara mellett működő békéltető testülethez fordulni.

A békéltető testületek pontos elérhetőségei az alábbi linkre kattintva megtekinthetőek.

http://www.nfh.hu/node/8579


 

 A webáruházban szereplő képek több esetben csak illusztrációk, azaz nem a konkrét termékről készülnek, azonban paramétereiben azonos vele (mérete, felfogatása, alakja stb.)

 

A vásárlás lépései:

 

- a megrendelni kívánt termék kosárba helyezése,
- szállítási, átvételi mód kiválasztása,
- szállítási és számlázási adatok megadása,
- megrendelés ellenőrzése,
- Általános Szerződési Feltételek elfogadása,
- megrendelés végleges elküldése.

 

A megrendelésre az adott megrendelés időpontjában érvényes Általános Szerződési Feltételek vonatkoznak.
 

Amennyiben a vevő a házhozszállítással kért terméket a futárszolgálattól nem veszi át - elállási szándékát előzőleg semmilyen formában nem jelezte - úgy újbóli kézbesítésre csak előreutalásos fizetési móddal van lehetőség.

 

Eladó a Vevő megrendelésének megérkezését a Vevő felé elektronikus úton visszaigazolja. A megrendelés Vevő által történő végleges elküldése és a megrendelés megérkezésének visszaigazolása még nem minősül szerződéskötésnek. Amennyiben e visszaigazolás a Vevő megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül a Vevőhöz nem érkezik meg, a Vevő mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő az Eladóhoz, illetve a Vevőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik.

 

 

Eladó akkor fogadja el a megrendelést, ha Vevő a megrendeléshez szükséges valamennyi információt helyesen Eladó rendelkezésére bocsátotta a regisztráció során vagy a megrendelés időpontjában. A hibás adatokból eredő téves teljesítésből eredő károkért Eladó felelősséget nem vállal, az ebből eredő költségeket a Vevő viseli, illetve köteles megtéríteni Eladó részére.

 

Vételár

 

 

A vételár mindig a kiválasztott áru vagy szolgáltatás mellett feltüntetett ár. A webáruházban feltüntetett árak az általános forgalmi adót tartalmazzák. Amennyiben a terméket, illetve szolgáltatást egyéb közterhek is terhelik, a feltüntetett árak ezeket is tartalmazzák.

 

Eladó fenntartja a webáruházban feltüntetett árak változtatásának jogát azzal, hogy a változtatás a webáruházban való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A változtatás a már megrendelt áruk vételárát nem befolyásolja

 

A tévedés és elírás jogát fenntartjuk.

 

Fizetési feltételek

 

 

Vevő a járulékos költségekkel növelt teljes vételár kifizetésénél az alábbi fizetési módok közül választhat:

 

 

1. Készpénzes fizetés az aru átvételekor, az áru átvételének helyén.

 

 

2. Utánvétel

Az elfogadott megrendelés vételára a futárszolgálattal történő szállítást követő átvétel időpontjában a futárszolgálat kézbesítőjének készpénzben fizetendő.

 

 

 3. Előre utalás

A megrendelt termék (esetleges szállítási költséggel) növelt teljes vételárát bankszámlaszámunkra való megfizetése után átveheti személyesen telephelyeink valamelyikén vagy kérheti futárszolgálattal házhoz szállítva, az ország teljes területén. E fizetési mód a szállítási költséget nem befolyásolja!